Rosana Maria Nascimento de Assunção

Permanente
+55 34 3271-5236
+55 34 3239-4439

Graduated in Chemistry from the Federal University of Uberlândia (1992), master's degree in Chemistry (1995) and doctorate in Sciences, Physico-chemical concentration area, from the Federal University of São Carlos (2000). She is currently an associate I professor at the Federal University of Uberlândia based at the Pontal Institute of Exact and Natural Sciences - ICENP, Pontal campus. She is an accredited professor in postgraduate programs in Chemistry and Biofuels at the Federal University of Uberlândia. He has experience in the field of Physical Chemistry, with an emphasis on the area of ​​lignocellulosic materials, developing projects related to the chemical modification of polymers obtained from lignocellulosic sources and synthetic polymers aiming material development for several applications such as polymeric films/membranes, matrices for controlled release of bioactive species and support/catalysts for the production of methyl esters. It also acts in the physicochemical characterization of polymers.

Possui graduação em Bacharel em Química pela Universidade Federal de Uberlândia (1992), mestrado em Química pela Universidade Federal de São Carlos (1995) e doutorado em Química pela Universidade Federal de São Carlos (2000). Atualmente é professor adjunto 1 da Universidade Federal de Uberlândia - FACIP - Faculdades de Ciëncias Integradas do Pontal. Tem experiência na área de Química, com ênfase em Físico-Química, atuando principalmente nos seguintes temas: Reciclagem de polímeros (Resíduos agroindustriais como o bagaço de cana de açúcar para a produção de derivados celulósicos e polímeros sintéticos como o poliestireno para produção de poliestireno sulfonado) e Caracterização fisico-química de polímeros.

Faculdade de Ciências Integradas do Pontal
Rua Vinte, 1600