Rodrigo Amorim Bezerra da Silva

+55 34 3842-8751
+55 34 3239-4143
+55 34 9994-2220

Graduation in chemistry (2007), master?s and doctorate degree in chemistry (2009 and 2012) with emphasis in electroanalytical chemistry, all from the Federal University of Uberlândia (UFU). Experience in Analytical Chemistry, mainly with the development and characterization of modified composite electrodes (using "silk screen" and FDM 3D printing), manufacture of low-cost electrochemical microcells (handmade, 3D-printed), development of analytical methodologies for flow injection and batch injection analysis systems (FIA and BIA) and portable systems. Experience and interest in qualitative analyses (screening methods) and quantitative analyses in pharmaceutical, food, environmental and forensic samples. Associated professor at the Chemistry Institute of Federal University of Uberlândia, working with undergraduate course of Geology at the Monte Carmelo campus (teacher of the disciplines General and Analytical Chemistry and Physical Chemistry and scientific initiation supervisor) and in the program of post-graduation in chemistry (Master's and doctoral advisor).

Possui graduação em licenciatura e bacharelado em Química (2007), mestrado (2009) e doutorado (2012) em Química com ênfase em Química Analítica pela Universidade Federal de Uberlândia. Tem experiência na área de Química eletroanalítica, atuando nos seguintes temas: desenvolvimento de sensores empregando materiais de baixo custo e tecnologias alternativas (serigrafia, impressão 3D), confecção de microcélulas eletroquímicas de baixo custo (artesanal, impressão 3D), desenvolvimento de metodologias analíticas por sistemas de análise por injeção em fluxo (FIA) e em batelada (BIA) e sistemas portáteis. Apresenta experiência e interesse em análises qualitativas (métodos de triagem ou “screening”) e quantitativas de analitos em medicamentos, alimentos, ambientais e forenses. Atualmente é docente (adjunto IV) do IQ-UFU com atuação no curso de graduação em Geologia no campus Monte Carmelo e orientador (mestrado/doutorado) no curso de pós-graduação em Química (IQ-UFU).

Linhas de Pesquisa:
Instituto de Química - Monte Carmelo